Communityplan voor Cultura
Cultura, een centrum voor Kunst en Cultuur in Ede, verliest de binding met jongvolwassenen. Lees verder om erachter te komen hoe wij Cultura in staat stellen om deze doelgroep zelfstandig te activeren middels gaming.
De uitdaging
Cultura vindt het belangrijk dat verhalen worden gedeeld door de bezoekers van de bibliotheek. De uitdaging is om jongvolwassenen tussen twaalf en dertig te bereiken en te binden. Dat is niet zo gek: jongvolwassenen worden tegenwoordig overspoeld met digitale prikkels en nemen weinig tijd voor kunst en cultuur.
De oplossing
De affiniteit voor beeldschermen hoeft niet per se negatief te zien, mits je hier op de juiste manier mee omgaat. We stelden daarom samen een doel: het creëren van een gaming community gekoppeld aan de bibliotheek. Een gaming community bestaat uit minimaal 10 jongeren die gedurende drie maanden tweewekelijks zelfstandig gamen.
Door de interesses van de doelgroep te combineren met activiteiten vanuit het cultuurcentrum, bereiken we de jongvolwassenen op een leuke en laagdrempelige manier.
De aanpak
Resultaten
- Maximaal aantal aanmeldingen bij eerste toernooi
- 30 jongeren in de gaming community binnen 2 maanden